به گزارش پایگاه خبری ۲٠۲٠، کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک اقدام جالب و هیجانانگیز با آغاز سال 2025، از لوگوی جدید خود رونمایی کرد. این در حالی بود که در سالهای گذشته تمرکز ایافسی روی تغییر لوگوهای تورنمنتهای مختلف بود تا هواداران فوتبال آسیا از تغییرات جذاب بصری لذت ببرند.
این تغییر لوگو، اولین تغییر لوگوی کنفدراسیون بعد از 23 سال است و برای دومین بار در تاریخ اتفاق میافتد. برند AFC برای اولین بار در سال 1954 رونمایی شد و در سال 2001 به روز شده بود و حالا بعد از 23 سال، مجددا تغییر کرد.
سایت رسمی ایاف سی برای رونمایی از لوگوی جدید خود نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا بزرگترین و متنوعترین قاره کره زمین را از طریق فوتبال به هم متصل میکند. کنفدراسیون فوتبال آسیا که بهترینهای فوتبال آسیا را گرد هم میآورد و یکی میکند، مثل رشتهای عمل میکند که در این ملیله فوقالعاده غنی، متنوع و پر جنب و جوش میگذرد. این ضربان قلب یک شبکه زنده و نفس گیر است، رشته ای که فوتبال آسیا را به هم پیوند میدهد و آن را به جلو میراند.
لوگوی جدید AFC تجسم جسورانه ای از ایده "اتصال آسیا از طریق قدرت فوتبال" است. این طراحی با الهام از روح یکپارچه بازی، جوهره فوتبال را به عنوان یک اتصالدهنده جهانی به تصویر میکشد.
این لوگوی متمایز نشان دهنده یک نخ یا روبان پویاست که حرکات روان بازیکنان را در زمین ردیابی میکند که به طور یکپارچه تا میخورد و حروف "AFC" را تشکیل می دهد و یک لوگوی بصری قابل توجه ایجاد میکند تا ماهیت و هویت کنفدراسیون را منعکس کند.
این لوگو که ترکیبی پر جنب و جوش از رنگهای یکدست و شیب رنگهاست، با پالت رنگی تازه تکمیل شده و قدرت، اعتماد به نفس و مدرنیته را به نمایش میگذارد. این لوگو زیباییشناسی ممتازی را ارائه میکند که با جاذبه نه تنها در سراسر آسیا، بلکه در صحنه جهانی همخوانی دارد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) سال 2025 را با آغاز یک عصر کاملاً جدید با رونمایی از لوگو و هویت جدید به منظور بازتاب و تقویت مسیر پیشرفت کنفدراسیون و استانداردهای رو به رشد در آینده، اعلام کرد.
AFC با تاکید بر تعامل با پرجمعیتترین قاره و بزرگترین جامعه فوتبال در جهان از طریق قدرت فوتبال، هدف جدید AFC را حضور مدرنتر، پیچیدهتر، پیشرفتهتر و در عین حال قویتر است.
شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، درباره لوگوی جدید AFC، گفت: «در تمام سطوح فوتبال، چه از طریق تجدید رقابتهای باشگاهی و تیمهای ملی یا اصلاحات اساسنامه AFC و حمایت بیشتر از انجمنها نمیتوان انکار کرد که AFC در مسیر رشد قرار دارد. بنابراین برای ما مهم بود که هویت و برند جدیدی را در آغوش بگیریم که واقعاً منعکسکننده سفر تحول آفرینی باشد که ما به خوبی آماده انجام آن هستیم.
دهه آینده چشم انداز ما برای آینده مشخص است: ما میخواهیم یک کنفدراسیون نمونه در جهان فوتبال باشیم، میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که تیمهای آسیایی در صحنه جهانی موفق هستند و فوتبال را به عنوان ورزش شماره یک آسیا تایید کنیم، این لوگوی جدید نشان دهنده جاهطلبیهای جسورانه ما برای بردن بازی آسیایی به سطوح بینظیری از برتری و موفقیت است.
از طرف خانواده فوتبال آسیا، میخواهم بهترین آرزوهای خود را برای ذینفعان ارزشمند فوتبال آسیا - از طرفداران پرشور ما، بازیکنان و مسئولان در سطح جهانی ما، حامیان مالی ارزشمند، پخشها و شرکای رسانهای ما - برای موفقیتآمیز بودن ابراز کنم. سال جدید و من همه را جمع می کنم تا این آینده جدید و هیجان انگیز را با AFC آغاز کنیم.»
انتهای پیام/
مطالب مرتبط