به گزارش پایگاه خبری۲٠۲٠، سند توسعه کمی و کیفی مربیگیری و مدیریت در فوتبال حدود 2 هفته قبل به هیاتهای فوتبال استانها ارسال شد تا روند توسعه در بخش مربیگری تسریع شود.
غلامرضا جباری، رئیس کمیته آموزش ضمن تاکید بر اجرای سند مورد اشاره گفت: با ارسال این سند به هیاتها از این پس امیدواریم شاهد روند رو به رشد هر چه بیشتر در بخش مربیگری باشیم. اگر هیاتها بندهای موجود در سند مربوطه را به درستی اجرا کنند، بدون شک به اهدافی که برای موفقیت فوتبال ترسیم کردهایم خواهیم رسید.
رئی کمیته آموزش معتقد است امکان رسیدن به اهداف کمیته آموزش در جهت توسعه، تدوین برنامه استراتژیک و راهبردی برای آموزش مربیگری در استانها و شهرستان است.
جباری در ادامه با تاکید بر اجرای سند راهبردی گفت: انتظارات کمیته آموزش از هیاتهای استانی، اجرای 13 دستورالعمل تعیین شده در این سند است که به صورت کامل و مجزا در هر بخش در اختیار هیاتها قرار گرفته است. پس امیدوارم با اجرای آن شاهد روند رو به رشد در بحث آموزش مربیگری در رشته های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی باشیم.
جزئیات سند راهبردی توسعه کمی و کیفی مربیگری و مدیریت به شرح زیر است:
1- تعیین مسئولین متعهد و متخصص برای واحد آموزش استان و هر یک از شهرستانهای استان.
2-تجهیز واحد آموزش استان و هر یک از شهرستانهای استان به اتاق اداری مناسب ، اینترنت ، کامپیوتر ، لپ تاپ ، دیتا پروژکتور ، سامانه پیامکی ، سامانه اعتبار سنجی ، سایت اینترنتی و سایروسایل اداری ، آموزشی و کمک آموزشی مورد نیاز. (چنانچه امکان تخصیص و تجهیز اتاق اداری و تجهیزات مورد نیاز وجود ندارد، تعامل با مراکز اداری ، آموزشی، فرهنگی و ... استان و شهرستانها به منظور استفاده بهینه از ظرفیتهای بالقوه نیز می تواند مد نظر قرار گیرد)
3-ایجاد مکانی دائمی و در اختیار (تحت عنوان آکادمی) طبق استانداردهای ابلاغی کمیته آموزش فدراسیون فوتبال برای فعالیتهای آموزشی در هر یک از شهرستانها به منظور آموزش مربیگری و مدیریت در سطوح و زمینه های مختلف اعم از آقایان و بانوان. (چنانچه امکان ایجاد مکانی دائمی و در اختیار "تحت عنوان آکادمی" وجود ندارد، تعامل با مراکز آموزشی، فرهنگی و ... استان و شهرستانها به منظور استفاده بهینه از ظرفیتهای بالقوه نیز می تواند مد نظر قرار گیرد)
4- پیش بینی ، تامین و تخصیص بودجه مورد نیاز واحد آموزش استان و هر یک از شهرستانهای استان بر اساس برنامه های راهبردی و عملیاتی مربوطه.
5-تاکید بر ضرورت تعامل و همکاری واحد امور شهرستانهای هیئت فوتبال استان با واحد آموزش هیئت فوتبال استان و ارزیابی شهرستانها بر اساس راهبردهای تعیین شده.
6-ابلاغ دستورالعمل نظام هماهنگ آموزش و ارتقا مربیان و مدیران و اصلاحیه های احتمالی آن به مسئول آموزش استان و هر یک از شهرستانهای استان و تاکید بر توجه و اجرای بی قید و شرط آن.
7- تدوین برنامه راهبردی برای استان و هر یک از شهرستانهای استان طبق ضوابط و ملاحظات ابلاغی کمیته آموزش فدراسیون فوتبال به شرح ذیل:
1 -7 : در هر شهرستان می بایست به ازای هر هزار نفر جمعیت حداقل یک مربی D فوتبال ، یک مربی C فوتبال ، یک مربی سطح یک دروازه بانی فوتبال آسیا ، یک مربی فوتسال ایران ، یک مربی فوتبال ساحلی ایران ، یک مربی سطح یک فوتسال آسیا ، یک مربی سطح یک فوتبال ساحلی آسیا ، یک مربی بدنسازی فوتبال ایران ، یک مربی دروازه بانی فوتبال ایران ، یک مربی دروازه بانی فوتسال ایران ، یک مربی بدنسازی فوتسال ایران ، یک مربی دروازه بانی فوتبال ساحلی ایران ، یک مربی بدنسازی فوتبال ساحلی ایران یک مربی دروازه بانی سطح یک فوتسال آسیا ، یک مربی بدنسازی سطح یک فوتسال آسیا ، یک مربی دروازه بانی سطح یک فوتبال ساحلی آسیا و یک مربی بدنسازی سطح یک فوتبال ساحلی آسیا و یک مدیر وجود داشته باشد.
2-7 : در هر شهرستان می بایست به ازای هر ده هزار نفر جمعیت حداقل یک مربی B فوتبال ، یک مربی بدنسازی سطح یک فوتبال آسیا ، یک مربی دروازه بانی سطح دو فوتبال آسیا ، یک مربی سطح دو فوتسال آسیا ، یک مربی سطح دو فوتبال ساحلی آسیا ، یک مربی دروازه بانی سطح دو فوتسال آسیا ، یک مربی بدنسازی سطح دو فوتسال آسیا ، یک مربی دروازه بانی سطح دو فوتبال ساحلی آسیا و یک مربی بدنسازی سطح دو فوتبال ساحلی آسیا وجود داشته باشد.
3-7 : در هر استان می بایست به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت حداقل یک مربی A فوتبال ، یک مربی بدنسازی سطح دو فوتبال آسیا ، یک مربی دروازه بانی سطح سه فوتبال آسیا ، یک مربی سطح سه فوتسال آسیا ، یک مربی بدنسازی سطح سه فوتسال آسیا ، یک مربی دروازه بانی سطح سه فوتسال آسیا ، یک مربی سطح سه فوتبال ساحلی آسیا ، یک مربی بدنسازی سطح سه فوتبال ساحلی آسیا و یک مربی دروازه بانی سطح سه فوتبال ساحلی آسیا وجود داشته باشد.
4-7 : در هر استان می بایست به ازای هر دویست هزار نفر جمعیت حداقل یک مربی حرفه ای فوتبال وجود داشته باشد.
5-7 : در هر پنج شهرستان همجوار می بایست یک مدرس C فوتبال ، یک مدرس فوتسال ایران ، یک مدرس فوتبال ساحلی ایران ، یک مدرس بدنسازی فوتبال ایران ، یک مدرس دروازه بانی فوتبال ایران ، یک مدرس دروازه بانی فوتسال و فوتبال ساحلی ایران ، یک مدرس بدنسازی فوتسال و فوتبال ساحلی ایران وجود داشته باشد. ( شرایط و نحوه انتخاب این مدرسین متعاقبا از سوی کمیته آموزش فدراسیون تعیین و اعلام خواهد شد)
6-7 : در هر استان می بایست یک مدرسB فوتبال ، یک مدرس سطح یک فوتسال آسیا ، یک مدرس سطح یک فوتبال ساحلی آسیا ، یک مدرس سطح یک بدنسازی فوتبال آسیا ، یک مدرس سطح یک دروازه بانی فوتبال آسیا ، یک مدرس سطح یک بدنسازی فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا ، یک مدرس سطح یک دروازه بانی فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا وجود داشته باشد. ( شرایط و نحوه انتخاب این مدرسین متعاقبا از سوی کمیته آموزش فدراسیون تعیین و اعلام خواهد شد )
8- تدوین تقویم سالیانه برای استان و هر یک از شهرستانها بر اساس برنامه راهبردی.
9- تهیه مطالب و منابع آموزشی و کمک آموزشی مرتبط اعم از دیداری ، شنیداری ، نوشتاری و توزیع آن در بین کلیه مربیان و مدیران استان و هر یک از شهرستانهای استان به نحو مقتضی و بموقع.
10 - ثبت و بایگانی کلیه اطلاعات و اسناد مربیان، مدرسین، مدیران و سایر اشخاص مرتبط با واحد آموزش استان و هر یک از شهرستانهای استان در سطوح و زمینه های مختلف اعم از بانوان و آقایان در سامانه بانک اطلاعاتی فداسیون فوتبال به نحو مقتضی و بموقع.
11- ثبت و بایگانی کلیه اطلاعات و اسناد فعالیتهای مربوط به مربیگری و مدیریت اعم از آموزشی و ... در استان و هر یک از شهرستانهای استان در سطوح و زمینه های مختلف اعم از بانوان و آقایان در سامانه بانک اطلاعاتی فدراسیون فوتبال به نحو مقتضی و بموقع.
12- نظارت ، ارزیابی و آموزش مستمر و هدفمند مدرسین و مسئولین آموزش استان و هر یک از شهرستانهای استان با هماهنگی کمیته آموزش فدراسیون فوتبال. ( با استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی اعم از دیداری ، شنیداری ، نوشتاری و تشکیل گروههای مجازی در شبکه های اجتماعی، برگزاری وبینارهای آموزشی ماهیانه و همایشهای حضوری در ماههای اردیبهشت و آبان هر سال)
13- نظارت ، ارزیابی و آموزش مستمر و هدفمند مربیان و مدیران استان و هر یک از شهرستانهای استان ( با استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی اعم از دیداری ، شنیداری و نوشتاری و تشکیل گروههای مجازی در شبکه های اجتماعی، برگزاری وبینارهای آموزشی ماهیانه و همایشهای حضوری در ماههای اردیبهشت و آبان هر سال )
مطالب مرتبط