به گزارش پایگاه خبری 2020، مدیران رسانهای و روابط عمومی باشگاههای لیگ برتر فوتبال ظرف سالهای اخیر از فعالترین عوامل تیمها در مسابقات به شمار میروند و قبل یا بعد از بازیهای مهم همیشه دست به قلم هستند!
صدور بیانیه در سالهای گذشته به یکی از پُررنگترین فعالیت تیمهای لیگ برتری تبدیل شده است؛ بهویژه پس از درگیری بازیکنان در زمین یا بروز یک چالش داوری. گلگهر سیرجان نیز تلاش کرده در این زمینه، گوی سبقت را از رقبا برباید.
بدون شک گلگهر یکی از قربانیان اشتباهات داوری در سالهای اخیر محسوب میشود و کارشناسان داوری بارها بر این موضوع صحّه گذاشتند. این باشگاه معمولاً بلافاصله بعد از رخ دادن یک صحنه داوری که به نظر میرسد گلگهر در آن متضرر شده، صحنه مشکوک را منتشر و به آن اعتراض میکند.
پس از شکست شاگردان امیرقلعهنویی مقابل استقلال در روز 15 اسفند، باشگاه گلگهر بلافاصله بیانیهای با عنوان «به خودتان شک کنید!» منتشر کرد که به پنالتی دقیقه آخری موعود بنیادیفر پرداخت. بیانیه دوم سه ساعت بعد با تیتر «خطاب به کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال در پی ابلاغیه فوری برای مربی و یکی از بازیکنان گلگهر: موضع شما در مقابل فحاشی ناموسی هواداران استقلال به مربی گلگهر چیست؟» صادر کرد که به توهین به سعید الهویی اشاره داشت.
باشگاه گلگهر چهار روز بعد بیانیه دیگری با تیتر «برای رعایت عدالت سنگ تمام بگذارید» نوشت و پس از جوابیه استقلال، بیانیه چهارم با عنوان «نگران آقای بنیادیفر نباشید» خطاب به آبیهای پایتخت در روابط عمومی گلگهر مشاهده شد. حکم کمیته انضباطی درباره اتفاقات دیدار دو تیم، روابط عمومی باشگاه سیرجانی را بر آن داشت تا پنجمین بیانیه را با تیتر «حکایت عدالت وارونه در فوتبال ایران» منتشر کند.
گلگهریها که پاسخ باشگاه استقلال را برای بار دوم برنتابیدند، روز چهارشنبه بیانیه ششم را با عنوان «توضیحاتی در باب بیانیه باشگاه استقلال خطاب به باشگاه گلگهر» دادند تا میانگین یک بیانیه ظرف پنج روز (شش بیانیه در 31 روز) را به ثبت برسانند.
استفاده از تاکتیک بیانیهنویسی یکی از روشهای همیشگی باشگاهها برای اعمال فشار بر داوران است و به نظر میرسد گلگهر از این مسئله بهره چندانی نبرده است.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط