دیدار دو تیم چیپس کامل و مقاومت البرز در هفته نهم برگزار شد.
این چیپس، کامل نیست!/ مهمان نوازی در مشهد رنگ باخت

به گزارش پایگاه خبری ۲۰۲۰، امروز در جریان هفته نهم لیگ برتر فوتسال کشور، چیپس کامل مشهد و مقاومت البرز در مشهد به مصاف هم رفتند و تساوی ۵ بر ۵ رسیدند.

در حاشیه این دیدار و طبق برنامه ریزی انجام شده، سرپرست تیم مقاومت البرز اسامی ۵ مهمان خود را که شامل اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل این باشگاه بودند را به نماینده فدراسیون و سرپرست چیپس مشهد اعلام کرد، اما در اتفاقی بی سابقه و پیش از شروع مسابقه، مسئولین باشگاه چیپس و حراست سالن، مهمانان را از جایگاه سیمانی ورزشگاه به بیرون هدایت کردند و پس از کلی رایزنی و بررسی نمودن مجدد کارت‌های شناسایی اجازه ورود آن‌ها صادر می‌شود. این اتفاق درحالی رخ داد که افراد کثیر و  متفرقه‌ای که مشخص نبود چه کسانی هستند در سالن حضور داشتند.


جالب تر اینکه هیچ خوش آمدگویی توسط کادر مدیریتی چیپس کامل انجام نشد و مدیرعامل این باشگاه مشهدی متاسفانه حتی رحیم اسفندیاری مدیرعامل باشگاه مقاومت البرز  و رئیس کمیته فوتسال ستاد کل نیروهای مسلح را نمی شناسد و شناختی از جایگاه متعدد وی در ورزش قهرمانی کشور هم نداشت.

این برخورد غیرحرفه‌ای باشگاه مشهدی و حراست سالن برگزاری مسابقه و مسئولان هیئت فوتبال خراسان، ناراحتی مدیران باشگاه مقاومت را در پی داشته تا برگی دیگر از بی‌احترامی‌هایِ یک مدیریتِ غیرحرفه‌ای را در لیگ برتر ورق بزند.

 علی همتی مربی فوتسال و اهل مشهد نیز پس از این رفتار زننده مشهدی‌ها گفت: "مشهد هیچ احترامی برای اهالی ورزش قائل نیست‌. من هرگز دیگر به هیچ سالنی در مشهد نخواهم رفت."

امروزه آنچه قبل از فعالیت حرفه‌ای در سطوح مختلف بر آن تاکید می‌شود رعایت اصول فرهنگ و اخلاق توسط باشگاه‌هاست. هانری دالمانی تاریخ‌نگار فرانسوی در سفر در رابطه با فرهنگ مهمان نوازی ایرانیان می‌نویسد: ایرانیان بر این باورند که اگر بر مهمان بیش از ارزش وی ارج نَنِهی گویی به او توهین کرده‌ای. اما رفتار مسئولان چیپس در قبال مهمانان خود خارج از این قاعده بود.



با این حال آنچه پرواضح است، این قبیل موضوعات در خصوص تیم‌های که با تکیه بر پول، راه صد شبه را یک شبه طی می‌کنند امری عادی تلقی شده و باید اصول حرفه‌ای‌گری‌ را از پایه بیاموزند.

چیپس کامل نیز از آن دسته از تیم‌هایی است که با خرید امتیاز و حضور در لیگ‌های دسته اول و دوم موفقیت چندانی را کسب نکرد و با تکیه بر منابع مالی و در ادامه خریدها وارد لیگ برتر شد. به هر صورت مسئولان این باشگاه می‌دانند نمی‌توانند تنها با تکیه بر منابع مالی، ایرادات مدیریتی خود را پنهان کنند و امروز نشان دادند نه تنها احترام به حریف و مهمان‌نوازی در دستور کارشان نیست بلکه راه دور و درازی برای تبدیل شدن به یک باشگاه "حرفه‌ای" خواهند داشت.

باید به مدیران چیپس کامل یادآور شد که چنین رفتاری هرگز در جایگاه و منزلت یک تیم لیگ برتری نبوده و این نوع بی‌احترامی‌ها در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست و همواره ادب و احترام اولویت بالاتری نسبت به نتیجه یک بازی داشته است.

لیگ برتر فوتسال کم از این نوع بی‌احترامی‌ها به خود ندیده اما متاسفانه مدیران چنین باشگاه‌هایی و هرکسی که می‌تواند در برطرف کردن این مشکلات موثر باشد و یا حداقل در کاهش این مشکلات تاثیرگذار باشد، به جای رفع آن، سعی در ایجاد تنش می‌کند تا همچنان شاهد بی‌اخلاقی و بی‌احترامی در فوتسال کشورمان باشیم.

در پایان باید یادآور شد مشهد در مهمان نوازی شهره عام و خاص است و در طول سال افراد زیادی از این شهر زیارتی دیدن میکنند و لذت می برند و امید است با ورود مدیران کلان استان به این موضوع دیگر شاهد این اتفاقات پیش پا افتاده نباشیم.

انتهای پیام/



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:1